Sveriges ambassad i Hanoi söker en lokalt anställd handläggare med svenskt medborgarskap till sektionen för administration, migration och konsulära frågor med tillträde under hösten 2025.
Sveriges ambassad i Hanoi har till uppgift att stärka, fördjupa och bredda relationerna mellan Sverige och Vietnam inom alla områden. På ambassaden arbetar 14 personer. Utöver ambassaden finns ett svenskt honorärkonsulat i Ho Chi Minh-staden.
Arbetsuppgifterna omfattar i huvudsak:
Ansökningskrav:
För att kunna söka måste du vara svensk medborgare. Godkänd säkerhets- och registerkontroll som genomförs av Säkerhetspolisen (Säpo) är en förutsättning.
Din bakgrund
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha en akademisk examen inom ett relevant område och kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Meriterande erfarenheter
Dina egenskaper
Du är flexibel, har gott omdöme och trivs med ett högt arbetstempo. Du har mycket god administrativ förmåga, är kvalitetsmedveten, noggrann och empatisk, samt har lätt för att samarbeta. Arbetet kräver god förmåga att snabbt sätta sig in i olika arbetsuppgifter och regelsystem.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 12 månader, med eventuellt möjlighet till förlängning.
Lön och övriga villkor regleras enligt ambassadens regelverk för lokalt anställd personal i Vietnam.
För frågor om anställningsvillkor eller om innehållet i tjänsten, vänligen kontakta ambassaden.hanoi@gov.se
Ansökan med personligt brev, CV och två referenser ska vara ambassaden tillhanda senast den 11 augusti 2025.
Ange Ansökan: lokalt anställd handläggare till sektionen för administration, migration och konsulära frågor i rubriken.
Ansökan skickas till: ambassaden.hanoi@gov.se